مشاور سرمایه گذاری: انواع، چشم انداز شغلی و درآمدها

فهرست مطالب

مشاور سرمایه گذاری

مشاور سرمایه گذاری کیست؟

مشاور سرمایه گذاری یک متخصص مالی است که محصولات سرمایه گذاری، مانند مشاوره و یا برنامه ریزی مالی و سرمایه گذاری را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد؛ مشاوران سرمایه گذاری کار گسترده ای بر روی تدوین استراتژی های سرمایه گذاری برای مشتریان خود انجام می دهند و به آنها کمک می کنند نیازهای خود را برآورده کنند و به اهداف مالی خود برسند؛ بسیاری از مشاوران و برنامه ریزان مالی به عنوان مشاور سرمایه گذاری شناخته و در نظر گرفته می شوند.

مشاوران سرمایه گذاری در بسیاری از موضوعات مختلف مباحث مالی تجربه دارند و ممکن است به طور مستقل برای یک بانک یا یک شرکت سرمایه گذاری کار کنند؛ آنها معمولاً در زمینه مدیریت مالی تحصیل کرده اند و تجربه های خوبی در صنعت خدمات مالی دارند.

آشنایی با مشاوران سرمایه گذاری

یک مشاور سرمایه گذاری با مشتریان خود برای تشکیل یک استراتژی مناسب سرمایه گذاری کار می کند، مشتریان وی ممکن است افراد حقیقی و یا کسب و کارها از مشاغل کوچک تا شرکت های بزرگتر باشند، مشاور سرمایه گذاری مسئول بررسی وضعیت مالی مشتریان و تدوین برنامه ای برای دستیابی به اهداف آنها است؛ وظایف این مشاوران شامل نظارت فعالانه بر سرمایه گذاری های مشتری و همکاری با آنها به دلیل امکان تغییر اهداف مالی مشتریان در طول زمان است؛ به دلیل ماهیت کار مشاوره، بسیاری از مشاوران سرمایه گذاری روابط کاری طولانی مدتی را با مشتریان خود ایجاد می کنند.

این متخصصان مالی در محیط های مختلفی از جمله بانک ها، شرکت های مدیریت دارایی و شرکت های سرمایه گذاری خصوصی کار می کنند و یا به طور مستقل به امر مشاوره می پردازند؛ آنها خدمات اساسی را به مشتریان خود ارائه می دهند و به آنها کمک می کنند تا امور مالی خود را سازماندهی کنند و وضعیت مالی خود را بهبود بخشند.

نکته مهم

بسیاری از مشاوران سرمایه گذاری در برنامه ریزی مالیات و املاک، تخصیص دارایی، مدیریت ریسک، پس انداز تحصیلی و برنامه ریزی بازنشستگی با تجربه هستند.

تجارب و پرداختی ها برای مشاوران سرمایه گذاری

تبدیل شدن به یک مشاور سرمایه گذاری مستلزم داشتن مدرک دانشگاهی و تجربه کاری است؛ برخی از مهارت‌های حیاتی که یک مشاور سرمایه‌گذاری به آن نیاز دارد، حل مسئله، توانایی ریاضی و برقراری ارتباط شفاف و مؤثر است؛ برقراری ارتباط موثر با مشتریان بسیار مهم است زیرا مشاوران ممکن است نیاز داشته باشند ایده های مالی پیچیده ای را برای مشتریان خود توضیح دهند و در مواجهه با احساسات آنان به درستی عمل نمایند.

مشاوران سرمایه گذاری با ارائه خدمات خود به مشتریان کارمزد و پاداش دریافت می کنند و همچنین ممکن است حقوق مشخصی را دریافت کنند، سایت PayScale میانگین حقوق پایه سالانه یک مشاور سرمایه گذاری را 73057 دلار گزارش کرده است.

نزدیکترین شغل به یک مشاور سرمایه گذاری تحت اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) یک مشاور مالی شخصی است، متوسط دستمزد برای یک مشاور مالی شخصی در سال 2020 معادل 42.95 دلار در ساعت یا 89،330 دلار در سال بود، انتظار می رود بازار کار برای مشاوران مالی شخصی از سال 2020 تا 2030 حدود 5 درصد رشد کند.

نکته

قبل از اینکه یک مشاور سرمایه گذاری استخدام کنید، در مورد هزینه ها و ساختار کارمزد آنها و اینکه آیا کمیسیونی دریافت می کنند یا خیر سوال کنید.

انواع مشاوران سرمایه گذاری

مشاوران سرمایه گذاری ممکن است به چهار دسته اصلی تقسیم شوند:

 

  • مشاوران حقوقی ثبت شده

اینها مشاوران سرمایه گذاری از جمله کارگزاران بورس و نمایندگان بانکی هستند که برای فروش محصولات سرمایه گذاری و بیمه به آنها پورسانت پرداخت می شود؛ آنها برای شرکت هایی که به عنوان شرکت های طرف فروش شناخته می شوند کار می کنند، این مشاوران همان سازمان های مالی هستند که ابزارهای مالی را ایجاد، ترویج و می فروشند.

  • برنامه ریزان مالی

مشاوران سرمایه گذاری که امور مالی شخصی مشتریان خود را مدیریت می کنند به عنوان برنامه ریزان مالی شناخته می شوند؛ به عنوان مثال حتی آنها ممکن است یک برنامه ریزی مالی برای کمک به مشتریان خود در مدیریت شهریه های دانشگاه به آنان ارائه کنند؛ برنامه ریزان مالی واجد شرایط، دارای گواهینامه برنامه ریز مالی (CFP)، حسابدار عمومی رسمی (CPA) یا متخصص مالی شخصی (PFS) هستند.

  • مشاوران مالی

این نوع مشاوران سرمایه گذاری، مشاوره مالی عمومی و شخصی ارائه می کنند، کارمزد آنها بر اساس هزینه های شارژ دوره ای است.

  • مدیران پول

مشاوران سرمایه گذاری که به نمایندگی از مشتری تصمیمات سرمایه گذاری می گیرند، مدیران پول نامیده می شوند؛ مدیران پول برای شرکت های طرف خرید مانند شرکت های مدیریت دارایی، مدیران صندوق یا صندوق های تامینی کار می کنند.

شرایط لازم برای مشاوران سرمایه گذاری

مشاوران سرمایه گذاری معمولاً دارای مدرک لیسانس یا فارغ التحصیل در یک رشته مرتبط با امور مالی مانند حسابداری، تجارت یا اقتصاد هستند، اگرچه این یک الزام نیست، اما آنها ممکن است دوره های آموزشی را در زمینه سرمایه گذاری، مالیات، مدیریت ریسک و برنامه ریزی املاک نیز دیده باشند، علاوه بر این، مشاوران سرمایه گذاری ممکن است به دنبال مدارک حرفه ای مانند تحلیلگری مالی خبره (CFA) یا گواهی نامه های معتبر در زمینه برنامه ریزی مالی نیز باشند.

در ایالات متحده آمریکا، اکثر مشاوران سرمایه گذاری دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA)، که یک تنظیم کننده مقررات مستقل می باشد، هستند؛ کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) بر فعالیت های مشاوران سرمایه گذاری در سطح کشور نظارت می کند.

انتخاب مشاور سرمایه گذاری

قبل از استخدام مشاوران سرمایه گذاری در مورد سوابق آنها تحقیق کنید؛ سوابق اجرایی آنها را بررسی کنید و هرگونه نقض جدی را ارزیابی نمایید، به عنوان مثال، بررسی کنید که آیا آنها برای امور مشاوره مورد ارزیابی قرار گرفته اند یا خیر؛ همچنین لازم است که وضعیت امانتداری و سوابق کیفری آنها نیز بررسی شود.

گواهینامه های مشاوران سرمایه گذاری را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مجوزهای صحیح را دارند، آموزش ها و عضویت آنها در انجمن ها را ارزیابی کنید تا مشخص شود آیا آنها تجربه و تخصص لازم را دارند یا خیر؛ قبل از انتخاب یک مشاور سرمایه گذاری، همیشه ایده خوبی است که یک جلسه حضوری ترتیب دهید تا مشخص شود که آیا آنها اهداف مالی شما را درک کرده و در دسترس هستند یا خیر.

درآمد یک مشاور سرمایه گذاری چقدر است؟

مشاوران سرمایه گذاری با ارائه خدمات خود به مشتریان کارمزد و پاداش دریافت می کنند و همچنین ممکن است حقوق مشخصی را دریافت کنند، سایت PayScale میانگین حقوق پایه سالانه یک مشاور سرمایه گذاری را 73057 دلار گزارش کرده است.

چگونه می توانم یک مشاور سرمایه گذاری شوم؟

اکثر موسسات برای جایگاه مشاور سرمایه گذاری، یک فرد را ملزم به داشتن مدرک حداقل لیسانس می کنند، ترجیحا مدارک آنها باید در زمینه کسب و کار و امور مالی و مدیریت مالی باشد، اگرچه لزوماً داشتن این مدارک هم لازم نیست. بسیاری از مشاوران سرمایه گذاری دارای مدرک کارشناسی ارشد، معمولا MBA هستند؛ در ایالات متحده آمریکا مشاوران سرمایه گذاری ملزم به داشتن مجوزهای سری 7 و سری 63 هستند که شامل قبولی در این آزمون ها می شود، برای داشتن جایگاه سطح مقدماتی، تجربه زیادی لازم نیست، با این حال، برای بالا رفتن از نردبان ترقی شرکت، افراد باید تجربه قابل توجهی در محل کار داشته باشند.

آیا مشاور سرمایه گذاری شغل خوبی محسوب می شود؟

خوب یا بد بودن یک شغل بسته به افراد متفاوت خواهد بود، اما جایگاه مشاور سرمایه گذاری دارای مزایای بسیاری است که این مزایا در بسیاری از مشاغل دیگر وجود ندارد؛ یک مشاور سرمایه گذاری با رضایت شغلی به دیگران کمک می کند تا به اهداف مالی خود دست یابند، پتانسیل حقوق و دستمزد بسیار بالا و اغلب بدون سقف و بسته به میزان و نوع کسب و کار و نوع مشاوره متفاوت است، بسته به اینکه یک مشاور سرمایه‌گذاری می‌خواهد روز خود را چگونه سپری کند، ساعت‌های کاری برای وی می‌تواند انعطاف‌پذیر باشد، که شامل ملاقات با مشتریان و انجام برنامه‌ ریزی ها و انتخاب‌ نوع سرمایه‌گذاری ها برای آنان می‌شود.

تامین مالی

دریافت حرفه‌ای‌ترین مشاوره مالی
بر اساس واقعیت‌های پیش روی اقتصاد

آموزش

دریافت حرفه‌ای‌ترین مشاوره مالی
بر اساس واقعیت‌های پیش روی اقتصاد

رشد شرکت‌ها

دریافت حرفه‌ای‌ترین مشاوره مالی
بر اساس واقعیت‌های پیش روی اقتصاد

سرمایه گذاری

دریافت حرفه‌ای‌ترین مشاوره مالی
بر اساس واقعیت‌های پیش روی اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *