مشاوره تامین مالی

  • تدوین طرح جامع تأمین مالی از بازار سرمایه  Financing from Capital Market
  • مشاور عرضه و انتشار اوراق قرضة اسلامی  Sukuk
  • تأمین مالی بدون هزینه از درون شرکت In-Company Financing
  • مشاورة افزایش سرمایه  Increase the Capital
  • مشاورة تملک و ادغام و ساختاردهی مجدد M&A
  • تأمین مالی شرکت‌های خصوصی کوچک و متوسط از طریق صندوق‌های خصوصی Private Equity
  • تأمین مالی کسب‌و‌کارهای نو و دانش‌بنیان از طریق Crowd Funding در بازار سرمایه
  • تأمین مالی پروژه‌های صنعتی و معدنی و کشاورزی از طریق شرکت‌های پروژه Project Firms

شرکت‌هایی که تا کنون از روش‌های سنتی تأمین مالی (معمولاً بانک‌ها) استفاده می‌کردند باید بدانند که امروزه این شیوه به حداقل رسیده و ابزارها و شیوه‌های نوینی در بازار سرمایه فراهم شده تا با هزینة کمتر و مبالغ و وجوه نقد بیشتری نسبت به بانک‌های تجاری تأمین مالی کنند؛ لذا باید در ابتدا استراتژی تأمین مالی خود را بدانند، هزینة ساختار سرمایه (Capital Structure) واحد تجاری خود را شناسایی کنند، با روش‌های مختلف فاینانس (بازار سرمایه، صکوک اسلامی، تأمین مالی بین‌المللی، ادغام و تملیک، عرضه در بورس و…) آشنا شوند و بهترین شیوه را، با توجه به ساختار مالی و هزینه‌ای خود، برای تأمین مالی انتخاب کنند.

تدوین طرح جامع تأمین مالی

معمولاً بنگاه‌های تجاری و سازمان‌های عمومی و خصوصی فعالیت‌های خود را در قالب برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت برنامه‌ریزی می‌کنند. در این خصوص، کلیة طرح‌های سرمایه‌گذاری شرکت مشخص می‌شود، اما موفقیت در اجرای کامل برنامه‌ریزی‌های فوق منوط به پیش‌بینی منابع مالی مناسب به‌عنوان مهم‌ترین بخش اجرای برنامة توسعه است. ما با بررسی ساختار سرمایة شرکت و طرح‌های سرمایه‌گذاری، مناسب‌ترین راهکارهای تأمین مالی کوتاه‌مدت و بلند‌مدت را در قالب برنامة جامع تأمین مالی پیشنهاد می‌کنیم.

مشاوره عرضه و انتشار اوراق بهادار

انتشار اوراق بهادار نیازمند طی فرایند قانونی انتشار، شامل بررسی ساختار مالی شرکت و طرح، پیش‌بینی صورت‌های مالی در حالت انجام و عدم انجام، مطابقت ساختار مالی شرکت و طرح با قوانین و مقررات موجود، تدوین گزارش توجیهی (FS) انتشار اوراق بهادار، امیدنامه و… است. لذا ما صاحبان طرح‌ها را در انتشار اوراق مشارکت، اجاره، مرابحه، منفعت، استصناع، سلف، گواهی سپرده، صندوق زمین و ساختمان و… یاری و کلیة فرایندهای اخذ مجوز از نهادهای ذی‌صلاح را تا مرحلة اخذ مجوز پذیره‌نویسی به نمایندگی از ناشر انجام می‌دهیم.

تأمین مالی بدون هزینه از درون شرکت

همیشه تأمین مالی شرکت‌ها از خارج از بنگاه‌های تجاری نیستند و گاهی می‌توان نیازمندی‌ها به منابع مالی را از درون خود شرکت‌ها با کنترل رویه‌ها و چرخه‌های آن‌ها انجام داد؛ چنان‌که گاهی با اصلاح برخی ساختارها در درون شرکت، نیازمندی به منابع مالی به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

مشاوره تملک، ادغام و ساختاردهی مجدد

یکی از راهکارهای پیش روی شرکت‌ها جهت تأمین مالی، افزایش سرمایه و عرضة سهام به عموم است. در این فرایند، سهام‌داران به واسطة آوردة نقدی یا تبدیل مطالبات و ذخایر احتیاطی به سهام، منابع لازم جهت سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعة جدید یا بهبود ساختار مالی شرکت را فراهم می‌کنند.

افزایش سرمایه از محل آوردة نقدی و مطالبات سهام‌داران، سود انباشته، اندوخته‌ها، تجدید ارزیابی دارایی‌ها و صرف سهام قابل انجام است. از آنجا که طی فرایند اخذ مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار و تدوین گزارش افزایش سرمایه امری تخصصی مبتنی بر دانش و تجربه به شمار می‌آید، فرایند افزایش سرمایه طبق الزام سازمان باید از طریق سازمان بورس صورت پذیرد.

مشاوره تملک، ادغام و ساختاردهی مجدد

شرکت‌ها به دلایل گوناگونی مانند تغییر شرایط اقتصادی، توسعة تکنولوژیک، تصویب قوانین و مقررات جدید یا تغییر استراتژی‌های کلان جهت ورود به صنعت جدید یا کسب سهم بیشتر از بازار، تصمیم به تملک سهام سایر شرکت‌ها می‌گیرند. یا در هم ادغام می‌شوند یا جهت سودآوری بیشتر ساختار شرکت را دستخوش تحول می‌کنند. مسائل مالی در این موارد مهم‌ترین بخش است که باید به صورت دقیق و بر‌اساس اصول علمی بررسی شود.
یکی از راه‌های تشکیل سرمایه جهت اجرای فعالیت‌های اقتصادی تأسیس شرکت سهامی عام است. هدف از تأسیس شرکت سهامی عام، ایجاد امکان مراجعه به عموم و پذیره‌نویسی سهام شرکت در بازار سرمایه است که ورود منابع مالی به شرکت و افزایش اعتبار آن را به دنبال خواهد داشت. مطابق قانون، تأسیس شرکت‌های سهامی عام و انجام پذیره‌نویسی عمومی منوط به ثبت نزد سازمان بورس و اخذ مجوز پذیره‌نویسی از این سازمان است که می‌تواند در راستای تسریع فرایند پذیرش صورت گیرد.

تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط از طریق صندوق‌های PE

امروزه در جهان و همین‌طور در کشور ما شیوه‌های نوینی از تأمین منابع مالی برای شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری وجود دارد که نمونه‌ای از آن استفاده از صندوق‌های خصوصی است. این صندوق‌ها با ورود منابع مالی و همین‌طور تخصص‌های حرفه‌ای به شرکت‌هایی که به مراحل بلوغ خود رسیده یا در حال از دست‌دادن کارآیی خود بوده یا با مشکلات فراوان دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، جانی دوباره می‌دهند و آن‌ها را به رشد و شکوفایی می‌رسانند.

تأمین مالی کسب‌و‌کارهای نو و دانش‌بنیان از طریق تأمین مالی جمعی Crowd Funding

استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده‌های نو، که برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار خویش با کمبود منابع مواجه بوده و نیازمند ورود سرمایه‌ها یا شرکای خطرپذیر به کسب‌و‌کار خود هستند، می‌توانند از شیوه‌های جدید در بازار سرمایة کشور، همانند تأمین مالی جمعی، استفاده کنند.

 

تأمین مالی از طریق شرکت‌های پروژه

بسیاری از پروژه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی را می‌توان بر‌اساس شیوه‌های نوین کنونی در بازار سرمایه تأمین مالی نمود. یکی از این شیوه‌های کارآمد، که سبب تجمیع منابع بسیار خوب و ارزان برای پروژه‌ها خواهد شد، استفاده از شرکت‌های پروژه‌محور است

به مشاوره مالی حرفه‌ای نیاز دارید؟

مشاوره سرمایه گذاری

سوالات متداول

پاسخگوی سوالات شما هستیم

سرمایه‌گذاران بر‌اساس سطح ریسک‌پذیری خود به دنبال شناخت فرصت‌های سرمایه‌گذاری سودآورند و بازار سرمایه به‌عنوان یکی از بازارهای جذاب، پویا و متنوع می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز سرمایه‌گذاران از قشرهای مختلف باشد.

سرمایه گذاری

دریافت حرفه‌ای‌ترین مشاوره مالی
بر اساس واقعیت‌های پیش روی اقتصاد

آموزش

دریافت حرفه‌ای‌ترین مشاوره مالی
بر اساس واقعیت‌های پیش روی اقتصاد

رشد شرکت‌ها

دریافت حرفه‌ای‌ترین مشاوره مالی
بر اساس واقعیت‌های پیش روی اقتصاد