مدیریت ثروت چیست و مدیران ثروت چه وظایفی دارند؟

فهرست مطالب

مدیریت ثروت چیست؟

مدیریت ثروت یک خدمت مشاوره سرمایه گذاری است که برای رفع نیازهای مشتریان مرفه انواعی از خدمات مالی را با هم ترکیب و استفاده می کند؛ مشاور با استفاده از یک فرآیند مشاوره، اطلاعاتی را در مورد خواسته ها و وضعیت خاص مشتری جمع آوری کرده، سپس یک استراتژی شخصی سازی شده که از طیف وسیعی از محصولات و خدمات مالی استفاده می کند را برای حفظ و رشد ثروت مشتری به وی ارائه می کند.

اغلب، یک رویکرد جامع در مدیریت ثروت اتخاذ می شود؛ برای برآوردن نیازهای پیچیده مشتری، طیف وسیعی از خدمات – مانند مشاوره سرمایه گذاری، برنامه ریزی املاک و مستغلات، حسابداری، بازنشستگی و خدمات مالیاتی- ممکن است به مشتری ارائه شود؛ کارمزدها در بین خدمات جامع مدیریت ثروت متفاوت است، ولی معمولاً کارمزدها بر اساس دارایی های تحت مدیریت مشتری (AUM) اخذ می گردد.

درک مفهوم مدیریت ثروت

مدیریت ثروت چیزی بیش از مشاوره سرمایه گذاری است، و می تواند تمام بخش های زندگی مالی یک فرد را در بر گیرد، افراد مختلف با ارزش های خالص متفاوت ممکن است از بیش از یک رویکرد یکپارچه بهره ببرند؛ در این روش، یک مدیر ثروت، خدمات مورد نیاز برای مدیریت دارایی های مشتریان خود را با استفاده از ایجاد یک برنامه استراتژیک برای نیازهای فعلی و آتی وی ارائه می کند – خواه این خدمات سرمایه گذاری باشد و یا طرح های جایگزینی و تغییر کسب و کار.

بسیاری از مدیران ثروت می توانند در هر جنبه ای از حوزه مالی خدمات ارائه دهند، اما برخی از آنها در زمینه های خاصی مانند مدیریت ثروت فرامرزی تخصص دارند؛ این موضوع ممکن است بر اساس تخصص یک مدیر ثروت یا تمرکز اصلی کسب و کاری باشد که مدیر ثروت در آن فعالیت می کند.

در موارد خاص، یک مشاور مدیریت ثروت ممکن است مجبور باشد نظرات کارشناسان مالی دیگر و همچنین متخصصان خدمات خاص مشتری (به عنوان مثال، یک وکیل یا حسابدار) را برای ایجاد استراتژی بهینه به نفع مشتری در نظر گرفته و هماهنگ کند؛ برخی از مدیران دارایی نیز خدمات بانکی یا مشاوره در زمینه فعالیت های خیرخواهانه را نیز ارائه می دهند.

مثالی پیرامون مدیریت ثروت

به طور کلی، دفاتر مدیریت ثروت تیمی از متخصصان و کارشناسان را برای ارائه مشاوره در زمینه های مختلف در اختیار دارند؛ به عنوان مثال، مشتری را در نظر بگیرید که دارایی های قابل سرمایه گذاری به میزان 2 میلیون دلار را در اختیار دارد – به علاوه چند نوه خود – و شریکی که اخیراً درگذشته است؛ یک دفتر مدیریت ثروت نه تنها این وجوه را در یک حساب اختیاری سرمایه گذاری می کند، بلکه خدمات مورد نیاز برای کاهش مالیات و برنامه ریزی مدیریت دارایی را نیز به وی ارائه می دهد.

مشاوران مدیریت ثروتی که در استخدام مستقیم یک شرکت سرمایه گذاری هستند، ممکن است دانش بیشتری در زمینه استراتژی های سرمایه گذاری داشته باشند، در حالی که مدیران ثروتی که برای یک بانک بزرگ کار می کنند ممکن است بر مدیریت تراست ها و گزینه های مالی و اعتباری موجود، برنامه ریزی کلی املاک و مستغلات و یا گزینه های بیمه تمرکز کنند، به طور خلاصه اینکه، تخصص ممکن است در شرکت های مختلف متفاوت باشد.

ساختارهای تجاری مدیریت ثروت

مدیران ثروت ممکن است به عنوان بخشی از افراد یک تیم در یک کسب و کار در مقیاس کوچک یا یک شرکت بزرگتر، که عموماً با صنعت مالی مرتبط هستند، کار کنند، بسته به نوع کسب و کار، مدیران ثروت ممکن است تحت عناوین مختلفی از جمله مشاور مالی یا مشاور سرمایه گذاری فعالیت کنند؛ یک مشتری ممکن است از یک مدیر دارایی ویژه و مخصوص و یا یک تیم مدیریت ثروت مشخص خدمات دریافت کند.

هزینه های یک مدیر ثروت

مشاوران می توانند به روش های مختلفی هزینه خدمات خود را دریافت کنند، برخی به عنوان مشاور فقط کارمزدی کار می کنند و هزینه ای سالانه، ساعتی یا ثابت دریافت می کنند، برخی به صورت کمیسیون کار می کنند و کارمزد خود را از طریق فروش سرمایه گذاری هایی که تحت مدیریت آنان است به عنوان درصدی از آن دارایی سرمایه گذاری شده برداشت می کنند، مشاوران مبتنی بر کارمزد ترکیبی از کارمزد به اضافه پورسانتی از سرمایه گذاری هایی که می فروشند را دریافت می کنند.

یک نظرسنجی اخیر از مشاوران مالی نشان می دهد که متوسط ​​هزینه مشاوره در ایالات متحده تا 1 میلیون دلار دارایی سرمایه گذاری شده (AUM)  فقط حدود 1٪ است.

با این حال، برخی از مشاوران، به ویژه در مورد موجودی حساب های کوچکتر، هزینه بیشتری دریافت می کنند، افراد با موجودی بزرگتر اغلب می توانند به میزان قابل توجهی کارمزد درصدی کمتری پرداخت کنند، و در حقیقت با افزایش دارایی ها، متوسط ​​هزینه AUM کاهش می یابد.

نکته مهم:

پلتفرم‌ های جدیدتر و کاملاً خودکار Roboadvisor که به‌عنوان ابزار مدیریت ثروت برای افراد عادی در نظر گرفته شده‌اند، اغلب کمتر از 1% در سال از AUM دریافت می‌کنند.

اعتبار برای مدیران ثروت

سه مدرک معتبر مشاور حرفه ای برتر عبارتند از: برنامه ریز مالی خبره، تحلیلگر مالی خبره و متخصص مالی شخصی. بسیاری از وب‌سایت‌های سازمان‌های گواهی‌دهنده حرفه‌ای به شما این امکان را می‌دهند که بررسی کنید که آیا عضو این انجمن ها که دارای مدارکی از آنان هستند، از وضعیت خوبی برخوردار هستند یا اقدامات انضباطی یا شکایاتی داشته اند یا خیر.

سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) دارای ابزاری است که نام‌ اعضای حرفه ای و انجمن های معتبر را توضیح می‌دهد، همچنین می‌توانید ببینید که آیا سازمان صادرکننده گواهی نامه خود از اعتبار کافی برخوردار است یا خیر.

استراتژی های یک مدیر ثروت

مدیر ثروت کار خود را با ایجاد طرحی شروع می کند که بر اساس وضعیت مالی، اهداف و تحمل ریسک، ثروت مشتری را حفظ و افزایش می دهد.

نکته مهم این است که هر بخش از تصویر مالی مشتری، خواه برنامه ریزی مالیاتی باشد یا وصیت نامه و حفظ دارایی، برای محافظت از ثروت مشتری با هم هماهنگ می شوند، این موضوع ممکن است که با پیش بینی های مالی و برنامه ریزی های بازنشستگی نیز همراه باشد.

پس از تدوین برنامه اولیه، مدیر به طور منظم با مشتریان برای به روز رسانی اهداف، بررسی و تعادل مجدد پورتفوی مالی ملاقات می کند، در همان زمان، آنها ممکن است بررسی نمایند که آیا خدمات دیگری مورد نیاز است یا خیر، در حقیقت هدف نهایی این است که خدمات ارائه شده در طول عمر مشتری به صورت صحیح باقی بمانند.

درآمد مدیران ثروت چیست؟

طبق گزارش Indeed، متوسط ​​حقوق یک مدیر ثروت در ایالات متحده در سال 2022، 79395 دلار بوده است.

آیا یک مدیر ثروت مانند یک برنامه ریز مالی عمل می کند؟

در حالی که برخی از متخصصان مالی هم مدیر و هم برنامه ریز ثروت هستند، یک تفاوت اساسی بین برنامه ریزان مالی و مدیران ثروت این است که متخصصان و برنامه ریزان مالی بر دارایی ها و سرمایه گذاری ها متمرکز هستند، در حالی که برنامه ریزان ثروت علاوه بر تمرکز بر دارایی ها و سرمایه گذاری ها، امور مالی روزمره خانواده، نیازهای بیمه و غیره را در نیز مدنظر قرار می دهند.

صنعت مدیریت ثروت چقدر پول را مدیریت می کند؟

تا سال 2020، برآورد شده است که صنعت مدیریت ثروت در سطح جهان بیش از 112 تریلیون دلار AUM داشته است. انتظار می رود این رقم تا سال 2025 به 145.4 تریلیون دلار برسد.

تامین مالی

دریافت حرفه‌ای‌ترین مشاوره مالی
بر اساس واقعیت‌های پیش روی اقتصاد

آموزش

دریافت حرفه‌ای‌ترین مشاوره مالی
بر اساس واقعیت‌های پیش روی اقتصاد

رشد شرکت‌ها

دریافت حرفه‌ای‌ترین مشاوره مالی
بر اساس واقعیت‌های پیش روی اقتصاد

سرمایه گذاری

دریافت حرفه‌ای‌ترین مشاوره مالی
بر اساس واقعیت‌های پیش روی اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *