زنان سرمایه گذاران قابلی هستند

فهرست مطالب

یک نظرسنجی در ایالات متحده آمریکا در سال 2024 از Investopedia & REAL SIMPLE نشان داد که 57٪ از زنان هیچ سرمایه گذاری ندارند؛ در برخی موارد، برخی از آنان که گفته اند حساب بازنشستگی دارند، خود را سرمایه گذار نمی دانند؛ دو مورد از رایج ترین دلیلی که زنان بیان کرده اند که سرمایه گذاری نمی کنند، این است که آنها می گویند یا نمی دانند چگونه شروع کنند و یا پول کافی برای سرمایه گذاری ندارند.

این داده ها و گزارشات لزوم تقویت دو نکته را در بین شما بانوان نشان می دهد: اول اینکه زنان سرمایه گذار هستند و دوم اینکه شما خانم ها برای شروع به سرمایه گذاری نیازی به صدها یا حتی هزاران دلار پول ندارید؛ مهمترین چیز این است که شروع کنید.

تغییر ذهنیت شما در مورد سرمایه گذاری می تواند سخت ترین قسمت شروع سفرتان باشد، اما این موضوع به معنای واقعی کلمه می تواند نتیجه بخش باشد؛ این مقاله به ویژه به زنان کمک می‌کند تا بفهمند که همتایانشان در مورد سرمایه‌گذاری چگونه فکر می‌کنند و چگونه می‌توانند با اطمینان ذهنیت سرمایه‌گذار خود را تقویت کنند.

احساس زنان در مورد سرمایه گذاری های امروزه

وقتی نوبت به سرمایه گذاری می رسد، زنان احساسات و نرخ مشارکت متفاوتی دارند؛ نظرسنجی Her Money Mindset در سال 2024 نشان داد که فقط 43٪ از پاسخ دهندگان زن گفتند که سرمایه گذاری کرده اند؛ تنها 7 درصد از زنان با اطمینان گفتند که در مقایسه با سایر موضوعات مالی نیز بیشترین اطلاعات را در مورد سرمایه گذاری دارند.

از طرف دیگر، این نظرسنجی قدرت و اعتمادی که زنان در مورد سرمایه گذاری هایشان دارند را نشان داد؛ از بین زنانی که سرمایه گذاری کرده اند، 61 درصد گفتند که به تصمیم سرمایه گذاری خود افتخار می کنند.

هنگامی که از آنها پرسیده شد که به کدامیک از اقدامات یا تصمیمات مالی خود بیشتر افتخار می کنند، برخی از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی که جهت آشنایی با رفتار سرمایه گذاری زنان انجام می شد و نام و نشان آنها در این نظرسنجی مخفی بود گفتند:

خانم ملنیال، مجرد و با درآمد سالانه کمتر از 75000 دلار گفته:

یادگیری سواد مالی و کسب دانش در مورد سرمایه گذاری موضوعی است که می تواند به عنوان منبع درآمد جداگانه و اضافی برای افراد مورد استفاده گیرد؛ وقتی پول اضافی داشته باشم، مطمئناً کم کم در سهام و ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنم

خانمی از نسل X (متولدین 1960 تا 1980 در آمریکا)، متاهل، درآمد سالانه خانواده بیش از 75000 دلار گفته:

من به خودم افتخار می کنم که بخشی از پس اندازم را در بازار سهام سرمایه گذاری کرده ام و همیشه در مورد روندهای روزانه در بازار مطلع می شوم.

بیبی بومر، متاهل، درآمد سالانه خانوار بیش از 75000 دلار

تصمیم گرفتم بلافاصله پس از پایان کالج، در شرکتی کار کنم که بخشی از حقوق کارمندان را در ازای معافیت از مالیات برای آنان پس انداز می نمود، اگر این کار را نمی‌کردم، اکنون اوضاع مالی مطمئنی نداشتم.

این نوع نظرسنجی ها، همراه با داده‌هایی که نشان می‌دهد زنان با نرخ بالاتری نسبت به مردان شروع به سرمایه‌گذاری کرده‌اند، نتایج درست و قابل اعتمادی را ارائه می دهند که مشخص می کند زنان هم سرمایه گذار هستند ، اما فقدان ارتباطات، دانش کمتر در مورد سرمایه گذاری و ترس همچنان زنان را در رابطه با این موضوع عقب نگه می‌دارد.

اکثر زنانی که سرمایه گذاری نمی کنند می گویند که بودجه ندارند و همچنین از هر 4 نفر زن 1 نفر می گوید که نمی داند از کجا شروع کند.

شاید یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای افزایش آگاهی و مشارکت زنان در سرمایه‌گذاری، صحبت کردن در مورد آن باشد ، اما متاسفانه این اتفاق زیاد نمی‌افتد.

نظرسنجی Her Money Mindset نشان داد که زنان بیشتر اطلاعات مالی خود را از اینترنت، خانواده و دوستان دریافت می کنند، در واقع، 70 درصد از زنان گفتند که با دوستان خود در مورد پول صحبت می کنند، اما تنها 34 درصد از آنان گفته اند که در مورد سرمایه گذاری با هم صحبت می کنند.

والری لئونارد، مدیر عامل و مشاور مالی گروه مالی EverThrive گفت: “ما زنان باید گفتگوهای قدرتمندی در مورد سرمایه گذاری و مسائل مالی با یکدیگر داشته باشیم که به پر کردن این شکاف جنسیتی در جامعه در این خصوص کمک کند تا دوستان ما و نسل بعدی را تشویق کند تا با داشتن دانش درباره پول باهوش تر باشند.”

اعتماد به چیزی که نمی‌فهمید نیز می‌تواند سخت باشد، و این کمبود اطلاعات، دلیل شماره یک زنان است که می‌گویند سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

استفانی مک‌کالو، بنیان‌گذار و برنامه‌ریز مالی در Sofia Financial و مجری پادکست Take Back Retirement، این موضوع را اغلب در فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خود در نظر می گیرد، و او مرتباً به زنان این را می‌گوید: ” لازم نیست همه پاسخ‌ها را داشته باشید، و فقط کافی است که بدانید چه سوالاتی را بپرسید و جرات پرسیدن آنها را داشته باشید.”

نکته

نظرسنجی موسسه هرمانی مایندست نشان داد که برای زنان، بعد از موضوع پس انداز پول، سرمایه گذاری، موضوع مالی شماره 2 می باشد که آنها می خواهند درباره آن بیشتر بیاموزند.

یک حقیقت: زنان سرمایه گذاران خوبی هستند

بر اساس یک مطالعه ای که توسط موسسه زنان و سرمایه گذاری فیدلیتی، انجام شده، نشان داده شده است که زنان در پرتفوی سرمایه گذاری خود از همتایان مرد خود 0.4 درصد بهتر عمل می کنند.

نظرسنجی موسسه هرمانی مایندست در سال 2024 این موضوع را تقویت نمود که زنانی که در حال سرمایه گذاری بوده و با سبد سهام و اتفاقات بازار درگیر هستند، این امکان برای آنان وجود دارد که این تعامل به افزایش عملکرد پورتفوی آنها کمک کند.

نتایج یک نظر سنجی

بر اساس نظرسنجی سال 2024 Her Money Mindset ، سی و یک درصد از زنانی که اقدام به سرمایه گذاری کرده اند گفته اند که عملکرد سرمایه گذاری های خود را حداقل به طور ماهانه بررسی می کنند و 29 درصد از زنان نیز حداقل به صورت ماهانه عملکرد بازار سهام را رصد می کنند.

تحقیقات و بررسی هایی که زنان در این خصوص انجام می دهند ممکن است که اعتماد به سرمایه گذاری در آنها را نیز افزایش دهد.

در یک ارزیابی در خصوص سرمایه گذاری زنان که توسط موسسه اینوستوپدیا انجام شد، یکی زنان گفت که او به جای تمرکز صرف روی عملکرد و روندهای بازار، بیشتر روی انتخاب سرمایه گذاری در سهامی که سود سهام پرداخت می کنندتمرکز می کند، یکی دیگر گفت که بهترین استراتژی سرمایه گذاری او «خرید سهام شرکت با کیفیت بالا و نگهداری آنها برای بلندمدت است».

توصیه های زنان، برای زنان

الان شروع کن

استفانی تیسدیل، سرمایه‌گذار مشتاق و صاحب شرکت Breakthrough Bookkeeping، گفت که یادگیری سرمایه‌گذاری «مثل نوشیدن از یک شلنگ آتش نشانی بود» اطلاعات بسیار زیادی وجود داشت که او به سختی می‌توانست آنچه را که برای او و شرایطش مهم است، متوجه شود، که این موضوع سبب شد که برای مدت طولانی تر از آنچه که فکرش را می کرد منفعل و بدون هیچ گونه عملی باقی بماند.

هنگامی که او در 35 سالگی شروع به کار کرد، به سرعت متوجه شد که سرمایه گذاری چه تاثیری بر کاهش فاصله بین جایی که استفانی شروع کرده و جایی که می خواهد باشد، دارد.

در جای دیگری خانم والری لئونارد گفت، تمایل زنان به سرمایه گذاری معمولاً با اهداف آنان مرتبط است، زنان صرفاً به خاطر عشق بازی به سرمایه گذاری نمی پردازند، او متوجه شد که زنان به خاطر تمایلشان به تحصیل فرزندان، خرید خانه جدید، پس‌انداز برای دوران بازنشستگی و غیره انگیزه سرمایه‌گذاری دارند.

وقتی نوبت به سرمایه گذاری می رسد، زمان بهترین دوست شماست، اگر هر چه زودتر شروع کنید، زمان بیشتری برای بهره مندی از سود مرکب خواهید داشت، اگر چنانچه به تمرکز تلاش‌هایتان کمک می‌کند، هدفی را که به آن علاقه دارید شناسایی کنید و با در نظر گرفتن آن هدف و جدول زمانی برای آن، سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنید.

پول شرم آور نیست

مک کالو در کار با زنان سرمایه گذار و حمایت از آنها در تحقق اهداف مالی خود تخصص دارد. او متوجه می شود که بسیاری از زنان به دلیل کلیشه های اجتماعی در مورد خرج کردن بیش از حد، «بد رفتار کردن» با پول و غیره، خود را «آشفته در حوزه مالی» توصیف می کنند.

بسیاری از مشتریان مک‌کالو قبلاً هرگز در مورد پول آموزش ندیده‌اند، و آنها کلیشه‌ها را به‌عنوان حقیقت درباره‌ی خود می‌پذیرند، حتی اگر درست نباشد و حقیقت این است که بیشتر اوقات، اینطور نیست.

حتی اگر این موضوع درست باشد که اکنون شما با پول «رفتار خوبی» ندارید، مک‌کالو از شما می‌خواهد که بدانید این یک نقص شخصیتی یرای شما نیست و این مارپیچ شرم، شما را به اهدافتان نزدیک‌تر نمی‌کند.

آنچه را که باید به دست آورید مدنظر قرار داده و روی آن متمرکز شوید

مک کالو در بررسی های خود با بسیاری از زنانی که وارد بازار سرمایه گذاری شده اند، برخورد کرده بود که به او می گفتند نمی توانند باور کنند که چرا تا کنون شروع نکرده بودند.

نکته

تحقیقات سال 2021 توسط موسسه Fidelity تأیید می کند که از هر 10 زن، 7 نفر آرزو می کنند که زودتر شروع به سرمایه گذاری کنند.

از کوچک شروع کنید

بر اساس نظرسنجی سال 2024 موسسه Her Money Mindset Survey، یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که زنان می‌گویند سرمایه‌گذاری نمی‌کنند این است که فکر نمی‌کنند در پایان ماه پول کافی جهت سرمایه گذاری برایشان باقی مانده است، این یک تصور غلط بزرگ است که برای سرمایه گذاری، باید پول زیادی داشته باشید.

یک مکان عالی برای شروع، شرکت در طرحی هایی است که توسط برخی کارفرماها در بعضی شرکت ها انجام می شود و کارکنان برای سرمایه گذاری ترغیب می شوند، همچنین می‌توانید مقدار اندکی پول در ماه را در یک صندوق سرمایه گذاری ETF قرار دهید و اجازه دهید که سود مرکب برای شما کار کند.

نکته مهم

به لطف قدرت سود مرکب در سرمایه گذاری ها، سرمایه‌گذاری مقدار کمی در حال حاضر می‌تواند ارزشمندتر از سرمایه‌گذاری مقدار بیشتر در آینده باشد.

مک‌کالو می گفت که می‌خواهد به همه زنان یادآوری کند: «می‌توانید خیلی قبل از اینکه احساس کنید همه چیز را می‌دانید، شروع کنید».

ایجاد یک طرح

اولین کاری که برای شروع سرمایه گذاری باید انجام دهید این است که بدانید چرا می خواهید پس انداز کنید، سفر سرمایه گذاری همیشه باید با اهداف و یک چارچوب زمانی آغاز شود، مثلاً آیا قصد دارید تا پنج سال دیگر خانه بخرید؟ برای داشتن پیش پرداخت به چه مقدار پول نیاز دارید؟

هنگامی که به این سؤالات پاسخ دادید، می توانید یک نقشه راه با سبدی از سرمایه گذاری های مخصوص به آن بسازید تا شما را به هدفتان برساند، در اینجا چند نکته برای شروع و هدایت کار شما وجود دارد:

اگر پس‌اندازهای بازنشستگی خود را در اولویت قرار می‌دهید، به این حساب‌های بازنشستگی نگاهی بیندازید که آیا بازدهی و نوعی سرمایه گذاری برای شما ارائه می دهند یا خیر؟

شاید ممکن است بخواهید که در هزینه‌های آموزشی خودتان صرفه‌جویی کنید.

اگر برای اهداف بلندمدت پس انداز می کنید (مثل ساختن یک خانه رویایی در 10 سال آینده)، به صندوق های سرمایه گذاری مشترک و یا صندوق های شاخصی در بازار توجه کنید و متمرکز شوید.

و البته، همیشه می توانید با یک مشاور مالی در منطقه خود تماس بگیرید، حتی اگر ارقام بسیار کمی در ماه برای سرمایه گذاری دارید، می توانید یک مشاور مالی پیدا کنید تا شما را در سفر ثروتمندسازی راهنمایی کند.

سوالات متداول و پر تکرار

آیا برای شروع سرمایه گذاری باید پول زیادی داشته باشم؟

برای شروع سرمایه گذاری لازم نیست پول زیادی داشته باشید، حتی مقادیر اندک پول نیز می توانند با قدرت سود مرکب، رشد قابل توجهی داشته باشند، مقدار کمی که زودتر سرمایه گذاری می شود می تواند ارزش بیشتری نسبت به مبلغ بالاتری داشته باشد که بعداً سرمایه گذاری می شود.

اولین کاری که برای شروع سرمایه گذاری باید انجام دهم چیست؟

ابتدا اهداف و جدول زمانی خود را در نظر بگیرید، اهداف و جدول زمانی شما بهترین نوع سرمایه گذاری را برای شما تعیین می کند، اهداف بلندمدت به شما این امکان را می‌دهد که ریسک بیشتری را با سرمایه گذاری هایی مانند سهام بپذیرید و اهداف کوتاه‌مدت با گزینه‌های مطمئن‌تری که پتانسیل کمتری برای رشد ارائه می‌دهند به بهترین وجه به دست خواهند آمد.

چگونه به عنوان یک زن مجرد برای خود ثروت بسازم؟

به عنوان یک زن مجرد، اگر واجد شرایط هستید، ابتدا باید در برنامه ها و بیمه های بازنشستگی با حمایت کارفرما شرکت کنید، همچنین، بر روی دریافت تسهیلات، وام و بدهی با بهره و پس انداز برای مواقع اضطراری تمرکز کنید، سپس، سرمایه گذاری را برای اهداف بلندمدت در اولویت قرار دهید.

سخن پایانی

حتی اگر سرمایه‌گذاری برای بسیاری از زنان ترسناک باشد، آنها می‌توانند سرمایه‌گذارانی توانا و با وجدان باشند که اولین قدم را بر می دارند و شروع می کنند.

کلید غلبه بر تردیدهایی که زنان را از بازارهای سرمایه گذاری دور نگه می دارد، آموزش است: چه با تحقیقاتی که خودشان انجام می دهند، چه گفتگو با یک متخصص سرمایه گذاری کارکشته، یا حتی گفتگو با دوستان.

مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که زنان سرمایه گذار هستند.

تامین مالی

دریافت حرفه‌ای‌ترین مشاوره مالی
بر اساس واقعیت‌های پیش روی اقتصاد

آموزش

دریافت حرفه‌ای‌ترین مشاوره مالی
بر اساس واقعیت‌های پیش روی اقتصاد

رشد شرکت‌ها

دریافت حرفه‌ای‌ترین مشاوره مالی
بر اساس واقعیت‌های پیش روی اقتصاد

سرمایه گذاری

دریافت حرفه‌ای‌ترین مشاوره مالی
بر اساس واقعیت‌های پیش روی اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *